Hvordan skal du håndtere dine

leads fra messen?

Byg en salgsmotor på din messestand

Messedeltagelse er hårdt arbejde! Du kan mærke det i kroppen, når de sidste deltagere forlader bygningen, og messestanden så småt pakkes sammen. Det er en fed følelse - men også en følelse af total udmattelse. Der er brug for at lade energien op igen.

- Og det kan du roligt gøre, hvis du har været forudseende og bygget en salgsmotor på din messestand. For så klarer den de næste vigtige salgsopgaver for dig:

Den opsamler alle dine leads

Den sender dem straks en opfølgende mail

Den fastholder deres interesse over de næste par dage

Og finder frem til dem, der er mest “salgskvalificerede”

Du får besked, når du skal tage kontakt

Så du kan effektivisere din salgsindsats efter messen

På den måde får du langt mere ud af din messedeltagelse.

Sådan fungerer det

Før messen

Vi fastlægger et koncept for det efterfølgende salgsarbejde:
Hvad vil være relevant for dine leads at modtage - som det første?
Hvilke budskaber vil I gerne have, at de tager med derfra?
Hvad kendetegner de salgskvalificerede leads?
I modtager et konceptoplæg fra os, som I godkender, før messen starter.

Under messen

Vi sikrer, at I kan indsamle jeres leads på en smart og effektiv måde. Så snart salgsmotoren modtager et lead, går den igang og arbejder for dig. Den kan sende relevant materiale til dit lead med det samme. Eller den kan overraske dem om aftenen, når de checker ind på deres hotel.
Under messen er det vigtigt, at dit lead bevarer et godt, positivt og professionelt indtryk af jer.

Efter messen

Vi bruger den efterfølgende kommunikation til at kvalificere dit lead. Hvor interesserede er de? Er det nu, I skal tage en snak om et konkret samarbejde? Eller skal de varmes lidt op først? Den efterfølgende kommunikation kan eksempelvis bestå af spørgeskemaer, storytelling og gode cases - og reagerer dit lead positivt på det, beregner salgsmotoren ud fra deres handlinger, om de er varme og klar til næste skridt. Det er dem, I skal bruge kræfterne på efter messen.

Lyder det interessant?

Få mere information i guiden “Sådan kobler du en salgsmotor på din messestand”

Vi indsamler dine oplysninger for at kunne personalisere og give dig en bedre oplevelse på EXPOADVISORs website. Når du indsender dine kontaktoplysninger, accepterer du, at vi markedsfører EXPOADVISOR og inovo til dig samt kontakter dig, hvis vi har værdifuld information at dele med dig. Vi sender dig aldrig noget fra en tredjepartsleverandør. Dine oplysninger er sikre hos os, og du kan når som helst trække dit samtykke tilbage. Vær ikke bekymret for, at vi spammer dig - vi behandler alle oplysninger med største omhu som beskrevet i vores privatlivspolitik.


Leadhåndtering i samarbejde med inovo

EXPOADVISOR samarbejder med konsulentbureauet inovo, der er specialiseret i at opbygge digitale salgmotorer til indsamling og kvalificering af leads.

“Vi understøtter virksomheders salgsarbejde med digitale indsatser, der passer til den måde, forbrugerne godt kan lide at indkøbe ydelser på i dag. 60 % af indkøbet foregår nemlig online, hvor vi researcher, indsamler viden og forsøger at klæde os selv på til et køb - uden at tale med en sælger. Den indkøbsproces hjælper vi virksomheder med at blive en del af.”

Lars Norré
Direktør i inovo

Lær inovo bedre at kende